Träningsvärk i rumpan

Ush, mina ben och rumpa värker så himla mycket. Har jobbat jättehårt med gården senaste månaden och faktiskt tagit mig in på en juristutbildning som är på distans. Ska plugga från gården 3h varje dag via internet.
 
Efter mitt slit tänkte jag att jag var värd lite fritid, har inte ridit på flera veckor. Så jag packade väskan och gav mig ut på en långritt till Södra Höglandet med Yoshi. Första dagen red vi ganska lugnt till en skog innan Månskäreträsket. 4-5h ridning den dagen. Andra dagen red vi bara till New Hillcrest vilket tog kanske 3h. Tredje dagen skulle vi dock klättra uppför en bergsvägg, vilket äventyr, tur att vi är modiga. Vid solnedgången kom vi fram till gården som finns där men jag sover bättre under stjärnorna så vi sov en bit bort på slätten. Fjärde dagen red vi bara runt och utforskade lite, jag har faktiskt aldrig varit på höglanden tidigare så det var lite spännande. Dag fem började vår färd hemmåt, samma väg. Men det var riktigt kul att rida igen men också lära känna Yoshi lite bättre, vad jag minns det så har vi aldrig klättrat uppför en bergvägg förut och det är kul att se hur hon löser det tillsammans med mig. Höglanden var verkligen härliga att sträcka ut på, vi sprang jämnsides med vildhästarna en bit och det var helt fantastiskt, tänk så länge sen det var jag var med vildhästar, över 15år. Just då kände jag verkligen att livet leker. Jag måste ta och rida dit någon gång med Brave, på vårt lite speciella vis :)
Aja, ska unna mig några dagar lugnt arbete innan jag sätter igång igen.
 
 
Min fina vän Yoshi ‹3
Allmänt, Ankan, Gästbloggning | |
Upp