Älskade pålle

Hejsan! Frida här! Idag så red vi ut i skogen och tränade. Det är kul att få lite omväxling ibland, och Goomba gillade det. Dessutom så var det härligt väder, solen var framme och luften var varm. Så jag passade på att rida ut i tröja medan det fortfarande finns chanser. Fin röd outfit vi hade på oss, eller hur? Både schabrak och tröja är bara nånting jag hittade i garderoben, så schabraket minns jag inte men tröjan är nån tröja Avalon gav mig när han rensade hans grejer. Anywayzzz, här har ni dagens ridtur.
Först red vi till ett platt ställe och red runt där, inget vidare speciellt utan vi jobbade lite med tempoväxlingar
Hon var pigg och la mycket kraft i stegen, jag gillar när hon gör det.

Efter det kröp vi ut genom buskaget (det gör vi inte om) till Everwindfälten

Sedan tog vi en kort bit galopp innan vi stannade upp och tittade ut över Everwindfälten, man såg till och med Silverglades Hästsportscenter långt där borta.

Hon fick sträcka ut en bit, jag och Ankan måste verkligen tävla mot varandra igen snart. Goomba är såå snabb och jag saknar att se dem - nästan - vinna mot oss, haha!

Så red vi en väg ner till Hollow Woods som är lite gömd, men så mysig. Det är som en liten kammare mellan Everwindfälten och Hollow Woods

Sen red vi lugnt hem till stallet igen.
 
/Frida
Allmänt, Frida | |
#1 - - Maria Graypoulos:

Hej! Vad kul att läsa om dina äventyr på Jorvik! :-D

Svar: Vad kul att höra! :D
Dossan, Sumr & Ankan

Upp