Mycket jobb

I veckan hade de inget praktiskt jobb att ge mig, så jag fick "kontorsjobb" som vi kallar det. *Suck*. Sitter faktiskt inte på kontor men det är fortfarande den typen av jobb känns det som. Jag ska skriva olika saker egentligen. Men en rolig sak är att jag ska skriva en liten spalt till Jorvik Gazette om Valedale, som talan för alla oss som bor här. Lite om vad som är så speciellt med Valedale och har ställt en fråga till ett par här i byn. Men ni får läsa den lilla artikeln i nästa nummer av Jorvik Gazette 😉
 
Det roliga med Jorvik är att det inte finns så himla många människor så för att få skriva till t.ex Jorvik Gazette så behövs inte samma utbildning som i Oslo. Om ni fattar vad jag menar, haha!
 
Men det är synd att man inte kan jobba med det här från hästryggen, hade lätt gjort det annars. Har suttit vid stora eken i hagen och skrivit lite men annars är det svårt att umgåd med hästarna. Jag saknar att jobba från hästryggen, har inte gjort det på ett tag nu. Får se om jag skulle kunna tigga till mig ett leveransjobb från Regina, haha! Yoshi skulle älska det. Men det går säkert inte, posten kommer ju med hennes varor. Man kanske skulle kunna jobba med korna, de är ju så trevliga. Nu drömmer jag, alla jobb jag vill ha är upptagna, jag får bara ohästiga jobb. Man kanske skulle kunna hjälpa Pontus med Grå Munken...
 
Ha en trevlig dag, jag borde fortsätta med mina grejer nu.
Har inga nya bilder..
 
Men just ja, kom på att vi har midnattritten nu på Halloween. Ska bli kul det, undra vad Clarie planerat för årets midnattsritt. Clarie är den som sitter på alla hemligheter och planer här i Valedale som ni kanske märkt. Och hon är så sjukt duktig på det, jag får aldrig fram ett ord.
 
/Ankan
Allmänt, Ankan, Övrigt | |
Upp