Mimmi Mouse

Hejsan! Jag fick en mjukstart i stallet tack vare mina snälla kompisar Clarie och Waldemar. Jag fick ta insläppet och lunchfodringen så snälla var de.
 
Men iallafall, Emma kom på igår när vi satt och åt tacos att hon inte hade fixat ryttare till hennes häst, detsamma med Pontus. Jag undrar hur de överlever ibland..
 
Jag var iallafall snäll nog att ta hand om Emmas häst Mimmi Mouse. Hedda fick hand om Pontus häst Rocket, så det löste sig.
 
Har bara ridit Mimmi någon gång förut vad jag kommer ihåg iallafall. Hon är en tioårig andalusier som är nyfiken och redo att lära sig hela tiden. Hon har dock rävar bakom öronen och ibland hoppar hon till för nånting osynligt. Nyss red jag henne lite i padocken för att lära känna henne lite från hästryggen, har varit mycket med henne idag i och med att jag varit mycket i stallet.
Hon var aktiv och lyssnade mycket på mig. Ser fram emot att lära känna henne mer :)
 
Innan lunch red jag Yoshi på joggingrundan (barbacka såklart) och det var inte för tråkigt. Hon var framåt, pigg och hade svårt att hålla benen i styr. Jag ser det som framsteg eftersom hon börjar vara sig själv iallafall.
 
Brave red jag efter lunch på skogrundan. Hon var glad som vanligt, lite trött om man ska gå lite djupare. Jag skulle gissa att det är Spirit som terroriserat henne halva natten... Sis är en riktig plåga ska ni veta.
 
Nu ska jag gå och lägga mig tidigt så jag är utvilad och redo för morgonpasset imorgon. De var snälla nog att ge mig lunch idag men så ger de mig morgon direkt på, asså snälla! 05.45 ringer väckarklockan, ugh...
 
God natt!
 
/Ankan
Allmänt, Ankan, Nyheter | |
Upp