Eftertraktade stövlar

Hejsan! Frida här. Jag har länge velat ha helsvart basutrustning eftersom min lilla perfektionisthjärna inte tillåter bruna stövlar, svarta handskar och svart hjälm. Dessutom är lädret på insidan av mina ridbyxor brunt så det blir liksom osammanhängande.
Så för några dagar sedan tog jag tag i problemet och köpte lite nya grejer på nätet. Det blev ett par helskodda, svarta ridbyxor med mocka på insidan, svarta stövlar och en ny hjälm. Hjälm behövde jag inte men jag har haft min gamla ridhjälm ett bra tag nu och jag tycker den är lite för grå. Dessutom är den inte särskilt funktionell. Så jag köpte en helsvart hjälm med ventilation på sidorna.
Stövlarna har jag dock kikat på ett lite längre tag, de kostar en slant men de är värd det. Så bekväma och snygga. Det är så fint att den är matt och sedan att överkanten är glansig. En sådan enkel detalj på en helt vanlig svart stövel.
 
Stövlar (stl. 39) - Madame Asp ridkläder - 83sc
Ridbyxor (stl. 38) - Jarla Metal Place - 127sc
Hjälm - Hand och handske - 1750js/23sc
 
Nu har jag en helsvart basutrustning, ska nog köpa ett nytt par ridhandskar, de jag har nu börjar bli ganska slitna. Såg några snygga på Madame Asp's hemsida men de kostade också på sig så det blir att spara lite först. Tills dess funkar mina firgrovehandskar.
 
T-shirt och schabrak köpte jag när jag var i moorland på ridläger. Schabraket tror jag är från Silvergladebyn och tröjan fick alla som var med på ridlägret. Lite nostalgi sitter i den tröjan ; )
 
God natt!
Allmänt, Frida, Outfits & New in | |
#1 - - Doris Dawnforest:

Hehe...
Om du menar ett par svarta handskar som finns på Madame Asp så var jag inte lika duktig som du, köpte både stövlar och handskar första gången jag såg dem i Madame Asp butiken i Jorvik City. Rekommenderar verkligen handskarna, ett speciellt material (hittar inte rätt ord) på insidan och man får ett jäkligt bra grepp.

Svar: Jag hade lite svårt att hålla mig när jag såg dem också, så snygga. Men vad bra att de är värda pengarna, då känns det värt att spara./Frida
Dossan, Sumr, Ankan, & Frida

Upp