Lååååååångt bortom fryspunkten

Herregud vad kallt det varit de senaste dagarna.. Ny djupsnö att skotta bort för att överhuvudtaget kunna ta sig någonstans i stortsett varje morgon. Men det är okej... Kan gissa att det var rätt många som gnällde över för lite snö vid julafton iår? Jag tyckte iallafall att det kunde snöat lite mer.. Aja ^.^ 
 
Jag vet att jag inte har bloggat så mycket på senaste tiden, skrev senast för lite drygt 2 veckor sedan. Men vad ska man säga, det har varit julafton och då kommer hela släkten och firar jul här, eller tvärtom. Jag känner heller ingen stor lust att sitta framför datorn på julafton.. ni förstår ❤️
Jag är 20, så jag letar efter bostad och jag tror jag håller på att bestämma mig för ett ställe. Alltså jag har helt enkelt haft fullt upp med att leta bostad, gå på husvisningar o.s.v. 
..och sedan så har jag slösat den tid jag haft kvar efter att ha pysslat med detta jag nyss skrev om och mycket mer, på att slösurfa och sova aaaaalldeeeeleeees för länge. Hihi 
 
 
Även fast jag älskar när det är rent utsagt svinkallt ute och när tonvis med snö ligger på marken så finns det dagar den här tiden på året som jag helt random döpt till näshårsfryspunkten när jag bara känner att näe, jag orkar inte. Vi tar en barbackatur bort till ängen istället. Då är det så himla skönt att bara fatta galopp och dels kämpa för att inte ramla av, jag suger på att sitta kvar barbacka, men även bara njuta. Sådana ridturen ställer jag aldrig några krav på varken mig eller hästen, vi kan bara vara och att "vi kanske ska passa på att finslipa på runda volter?" när jag är ute och rider. Nej, det ABSOLUT inget dåligt att ställa krav eller passa på att träna när man rider ute i skogen, jag gör det hela tiden och det är grymt bra träning att göra det ute i naturen också. Det är bara något som jag inte orkar när jag håller på att frysa ihjäl när den tiden på året kommit. Okej? ❤️
 
 
Min fina Kiddi, nu taggar vi Jorvik National i April!
 
     xoxo Dosmos ❤️
Allmänt, Dossan, Övrigt | |
Upp