Om hästarna kunde tala

En grej som kom mig på tanken idag är vad hästarna skulle säga om de kunde prata på vårt språk. Så här är ett par scenarios som jag listat ut smarta meningar på, haha.
 
I början av ridturen, när man skrittar igång
Yoshi: Jag ooooooorkar inte skritta, det är mycket bättre att trava eller kanske galoppera. Du vet att du håller med mig Ankan.
 
Spirit (till de andra hästarna): Ey! Jag fattar inte hur ni orkar bära runt på människor, de är mycket roligare att leka med dem. Plus, man kan springa hur man vill.
 
Brave: Jag trodde aldrig att jag skulle säga detta, men ni borde uppskatta skritt mer. Ni kommer förstå mig, så småning om.. så småning om...
 
När man kommer in i stallgången
 
Yoshi: Hej! Hej Ankan! Ska vi ut och springa nu eller? Ska vi?  Eller ska jag ut i hagen? Varför är du här?
 
Spirit: Åh hej Ankan. 'återgår till annat' Så var var jag, justa ja. Jo Rocket, jag var i hagen häromdagen och jag tror att jag hittade den bästa grästuvan i. mitt. liv. Du skulle smakat den...
 
Brave: Wazzup girl! Du har inte plockat några morötter sen vi sågs, eller? Anyway, jag tänkte att vi kunde rida upp till sjön och bada lite, varför inte ta med Bella? Vi kan passera trädgården på vägen dit och kanske plocka en morot eller två...
 
När man går förbi hagen
 
Yoshi: Hejhejhejhejhejhejhejhejhejhejhejhejhejhejhejhej! Vad kul att du hälsar på.
 
Spirit: Hej du Ankan. Vet du? Jag har precis kommit på en ny lek och jag hoppades att du ville vara med. Brave och Rocket ville chilla under trädet och Yoshi och Goomba ville hänga med Cole och Mimmi så jag har ingen att leka med. Iallafall, den går upp på att man ska fånga...
 
Brave: Hey! Undvik gärna Spirit, hon har hittat på en ny lek och.. ja.. bara låtsas att du är trött och varm så lyckas du nog undkomma henne. Funkade för mig...
Det var det jag kom på, säg till om ni vill ha mer sånt här ; )
 
/Ankan & co
Allmänt, Ankan, Övrigt | |
#1 - - Doris Dawnforest:

Meeern ofc

Svar: :DDD/Ankan
Dossan, Sumr, Ankan, & Frida

Upp