Två inlägg på samma dag, om samma ämne

Hej mina vänner. Idag vet jag att det kommer bli två inlägg så jag hoppas det går bra, för detta är en speciell dag.
 
Idag är det nämnligen ett år sedan jag och Frida köpte Yoshi Woods och Goomba. Woods är ett namn vi inte läser ofta här på bloggen men det står i Yoshis papper. Jag visste redan från början att detta var en speciell häst, kanske inte när jag läste annonsen men från att jag mötte henne i stallet för första gången. Kan vi bara ta en minut åt att jag trodde Yoshi var väluppfostrad. Det är hon kanske, på sätt och vis. Hon har egna åsikter men lyssnar och bryr sig om mig. Hon skulle aldrig dra iväg om jag visar att jag inte vill eller är okej med det. Hon vet att jag sitter kvar för det mesta men känner av när det är fel tillfälle. Hon har sina udda vis att visa hur mycket hon gillar mig men jag förstår henne och det är vad som räknas. Hon har alltid udda sätt att utrycka sig på och man lär sig efter ett tag.
 
Hon är inte felfri, jag tror aldrig jag mött en häst som är det. Hon har sina problem men det är okej. Alla har små problem. Så länge hon litar på mig och jag kan lita på henne så kommer vi lösa det. Jag ser fram emot att tävla med henne i April.
Bild till bloggen i Firgrove, Yoshi tyckte kameran var väldigt intressant
Galopp i hög fart dagen efter jag skrivit på papprena
Kanonkulan Yoshi när jag skulle hoppa henne över höbalarna i Firgrove
Failad #hälfie från boxen
Min första ridtur på Goomba
Bild till bloggen från Skördebygden
Dressyrpass i skritt, inte det roligaste tyckte Yoshi
Barbackaritt med Yoshi genom sköna och skuggiga Hollow Woods
Uteritt med Yoshi, Kiddi & Dossan
En uteritt utan utrustning, inte utan problem
Yoshis profilbild ett kort tag
Mysig höstritt med Yoshi, Goomba & Frida såklart
En vanlig torsdag för oss med hoppning
Yoshis profilbild, finns definitivt plats för förbättringar
 
 
 
Goombas profilbild som blev lite bättre
Uteritt som trotsade vädret
Vi hoppade vårt högsta hittils, 160cm
Två taggade hästar redo att åka iväg till ridhuset och träna
Jag vet att jag sagt detta förut, men jag är oändligt stolt att få tillbringa mina dagar med denna häst. Goomba också såklart, men jag tror att Frida kommer skriva tillräckligt om Goomba idag.
 
Någon gång nu på dagen ska vi rida iväg till Everwindfälten, kanske tävla lite också. Kampen mellan Yoshi och Goomba tar liksom aldrig slut. Någon dag ska jag och Yoshi vinna över Goomba, oavsett hur länge det dröjer.
 
Ni får ha en fantastisk tisdag! ❤️
Allmänt, Ankan, Nyheter, Övrigt | |
Upp