Life update

Blir träningsinlägg hit och träningsinlägg dit för min del känns det som så nu kör vi en liten life update Ankan Oldlund edition,
 
Det är ganska mycket på gång nu, dels jobb men även fritid. Jag har ett stort jobb som avslutas på fredag (det där språkjobbet) och det är fullt upp tills dess, sedan är det även Jorvik National om inte så länge.
 
Om jag ska vara helt ärlig så tror jag att jag kanske inte ens kommer tävla i år eftersom jag är med och arrangerar. Håller tummarna dock, har tränat så många timmar så det vore synd om jag och Yoshi inte fick visa vad vi går för. Dock har jag fått in en anmälan om en volontär så jag hoppas på att fråga henne om hon kan ta hand om bedömningen och tidtagningen. Får lite dåligt samvete dock, har lagt ner så mycket tid på att hålla tävlingen och när det väl kommer till kritan så vill jag själv tävla och låta någon annan sköta jobbet liksom. Men det skadar inte att fråga.
 
Sedan om 23 hela dagar ska jag till New York, drömmarnas stad (på riktigt asså, skojar inte). Fredag 14 april lyfter jag, mamma och Filip från Jorvik International Airport och flyger in över Jorvik igen så sent som 23 april. Så vi får stå ut med USA i mer än en vecka. Nejmen det ska bli jättekul, ser mycket fram emot det. Inplanerat är central park, shopping och 9/11 memorial såklart. Jag tror alla som var gamla nog att ha minne då det hände har egna berättelser om hur de fick reda på det. Personligen så satt jag i skolan på dagens andra lektion, 6år gammal. Under rasten hade vår lärare sett händelseförloppet på nyheterna och berättade för oss vad som hänt med minsta möjliga makaberhet. Efter skolan den dagen när jag kom hem så log inte någon av mina föräldrar och vi kollade på nyheterna tillsammans. Mycket mer minns jag inte, jag minns mest bara sorg.
 
Så att besöka den platsen kommer bli känsligt. Men jag ser fram emot det.
 
Det är vad mitt liv kretsar runt just nu. Händer det något spännande för er framöver?
Jag ska försöka blogga om New York resan på min IRL blogg om jag tar med datorn, så ni kan ta er en titt där om ni är intresserade, kjsa.blogg.se
Allmänt, Nyheter | |
Upp