Orientering

Som ni säkert sett överallt på Jorvik är det värsta grejen nu med orienteringen i Valedale. Fina och John Way är rätt så nyinflyttade här och Fina har verkligen lyckats med den här orienteringsgrejen. Det kommer så många ekipage som vill testa så det var bara att ställa sig i kö egentligen. Yoshi och jag tyckte det var helt sjukt kul. Bra träning också, man måste välja rätt väg, hitta på kartan och kanske göra en del helomvändningar, haha. De andra som provade verkade också ha riktigt kul.
 
De båda är riktigt inspirerande människor, Fina jobbar som idrottslärare i Silvergladebyn och gör detta också. John håller på, eller ja, ska börja renovera vattenkvarnen trots spökryktena. Just nu bor de på vandrarhemmet men de ska så småningom flytta in i vattenkvarnen och börja göra egen el, så himla coolt och smart tänkt. Det gäller att man tänker grönt nu med den ökade växthuseffekten. Det tycker jag vår by är rätt bra på ändå. Korna hittar sin egen mat i skogen då de får ströva fritt och Hollow Woods har gott om mat. Mjölken är alltså såklart närproducerad. De flesta husen odlar sina egna grönsaker och andra livsvaror är producerade runtom vår lite större grannby Silvergladebyn. Fisken fiskas upp ur Silversongfloden och köttet kommer från trakterna. Så vi är inte dåliga inte ;)
 
Nu kom jag av mig lite dock, nu ska jag berätta mer om orienteringen, eller snarare om min outfit. Det är en gammal outfit men jag har blivit lite nykär i den. Använder den mer än jag borde, haha. Den är så himla fin på Yoshi som har massa olika bruna toner, precis som outfiten och även min basutrustning.
 
Lycklig tjej, lycklig häst och lyckad dag.
 
Allmänt, Ankan, Nyheter | |
Upp