Going Up - Happy Republic feat. Rebecca Proba ( EPIDEMIC SOUND )

Kopiera bara rubriken och klistra in den i sökrutan på YouTube. En riktigt "volymhöjare" enligt mig, favoriten just nu hihi.
 
Well, jag gör alltid mitt allra yttersta för att komma på nya träningsidéer, variation är så viktigt. När jag ska planera en veckas träning (Btw, Ankan har ju skrivit om hennes träningscheman för kommande vecka, kanske testar?) kan det bli allt mellan himmel och jord, men underlagen påverkar såklart också mina val.
 
Dressyr på en hyfstat plan yta, exempelvis i Hollow Woods, Erwervindfälten
Terräng på hemmaplan (Firgrove)/uteritt i Firgrove/till Valedale
Transport/ridtur till ridhuset/andra ridbanor, exempelvis Valedale, Steves
Barbacka: Uteritt, hoppning/dressyr/markarbete
Långritt, exempelvis till Moorland, Gyllenåsarnas dal
Transport till Sydhoven/Skördebyggden, träning/uteritt där
Longering/ledarskapsträning (oftast i Valedalepaddocken eller vid Jorvikstallets arena), annan övning vid marken.
Bada hästarna
Full fräs-tur
Meeen ibland blir det vilodag/att jag och Ebba byter hästar. I förmiddags sadlade jag Valenzia och styrde mot Valedale. Hade plockat ihop en snygg outfit och körde dressyr, mest grunder, skritt & trav, repetion helt enkelt. Såklart även i galopp.
 
 
Så fin denhär paddocken är, någon har gjort ett riktigt bra arbete. Hoppas att vi är välkomna åter :)
 
Min duktiga tjej idag, märktes att hon saknat dressyren. Vilket är förståerligt, fokus har legat på King och Kiddi, men idag fick Valenzia jobba lite, King har övervägt om vi kan bli kompisar som vanligt, och Kiddi fick ett bad. Om han var nöjd? Nej.
 
Kiddi - Vilken fräckhet! Valz ska få åka iväg och ha kul medans jag bara får stå här med lödder i öronen! Jag vill ha min full fräs tur.
 
Valenzia - ...Beter sig som att världen är solstårlar och regnbågar, hon ska ju få åka på träning.
 
De är ganska roliga ibland, hästarna. Man kan inte göra annat än att älska dem :')
 
 
I övrigt så hoppas jag att eran dag har varit bra, min har varit... hästig. Hihi
 
 
Allmänt, Dossan, Tävling och träning | |
Upp