Spirit - simmaren

Hejhej! Nästa helg ska vi hjälpas åt och storstäda stallet så jag och Frida tänkte att vi kunde ge Sis ett bad denna helgen så hon passar in ett rent och fint stall. Sen ska huset storstädas i helgen också. Rena hästar, rent hus & rent stall ska det vara.
 
Vi har inte badat Sis så många gånger, 4-5 kanske. Sen har vi duschat henne ett par gånger också. Vad ska man säga, hon är inte en badkruka.
 
Närmaste badstället är nedanför Avalons hus, om man skulle komma ut en bit är det väldigt strömt men så länge man håller sig nära kanten går det bra. Frida ville inte bada, hon badar aldrig i floden, bara i sjön. Hon babblar om något som kallas för kallt. Både jag och Sis sprang i utan att tänka oss för dock, haha. Ångrar det lite, det var väldigt, väldigt kallt. Hoppas att jag inte råkar ut för någon förkylning, hade ju inte varit så roligt.
 
Vi schamponerade henne, efter att Frida fotat gick hon och tog på sig gummistövlar & vadarbyxor...?
Jag tror Sis fick syn på nånting där, så söt hon är.
 
Sedan gick vi upp till huset och torkade av oss. Spirit har så tunn päls och fryser lätt. På eftermiddagen började vi städa upp på gården, kratta löv och sånt där trädgårdsarbete. Spirit fick följa med oss hela dagen, det blev lunch ute i trädgården så då fick hon gå runt och beta lite. Hon hjälpte oss lite med röjningen, det verkar vara kul att sno handskar och välta skottkärror. Kanske något att testa i framtiden.
 
Nejmen hörrni, nu måste jag gå, Sis tog Avalons kratta och jag har lust att bo kvar i Valedale. Ses!
 
/Ankan
 
Redigering: Det är föresten jättekul att bloggen är aktiv igen, hoppas vi håller det. Och hoppas ni tycker det är roligt att läsa :D
Allmänt, Ankan, Övrigt | |
Upp