Dressyrpass, utrett och träningstankar

Hej! Frida här. Som ni kanske hört har jag varit lite låg senaste tiden och jag ska återkomma till det lite senare i inlägget. Idag bestämmde jag iallafall att vi skulle träna på övergångar, att byta gångart snabbt och hålla fokus. Vi red runt på ridbanan och bytte tätt gångarter hit och dit. Hon var lite seg från skritt till galopp men annars gick det ganska bra, inte perfekt men jag är nöjd ändå.
Sedan blev det en jakt efter ett picknickbord som ledde oss upp till sjön. Ganska jobbigt men samtidigt ville jag ha lite tid att tänka.
Här fick hon springa av sig ordentligt, det var kul det ; )
Här blev det rågmacka och vatten, ingen annan var i närheten så det var helt tyst vid sjön. Väldigt mysigt! Nu till varför jag varit borta senaste tiden.
 
Anledningen till att jag slutade min träning med Gareth är att han (och lite Elizabeth också) ansåg att jag och Goomba inte passar ihop så bra. Att vi inte var det team vi de ville ha. Självklart blir man nere av att någon säger att du inte passar ihop bra med din häst som du haft ett år. Men nu har jag insett att det viktigaste inte är vad de anser utan vad jag själv tycker. När jag insett det så gick träningen med Goomba mycket bättre. När ingen annan tror på dig så måste du tro på dig själv, eller hur?
 
/Frida
Allmänt, Frida, Tävling och träning, Övrigt | |
Upp