Nya upptäckter och lärdomar

Igår hittade jag en gammal westernsadel när jag skulle fixa med hästarnas höpåsar. Det förvånar mig att man fortfarande hittar nya föremål i det där höet efter alla dessa år. Jag testade lägga den på Yoshis rygg och den passade bra så jag putsade upp den innan jag gick hem. Ingen har sagt att det är deras under dagen idag så jag tog med Yoshi och testade den. En liten tvist jag gjorde var att jag inte tog något träns. Det var en utmaning, minst sagt, eftersom jag gav mig på att köra slalom (ursäkta men hur tänkte jag?!).
 
Det visade sig inte vara en dum idé, vi fick träna ordentligt på att lyssna på varandra och Yoshi fick även träna på att bli mer smidig. Nyttig uppgift, men svår.
 
Efter det kände vi oss redo att springa lite så vi fort iväg i en stadig galopp mot Everwindfälten. Vi red aldrig upp på fälten utan höll oss i skogen men lika roligt så. Det var en upplevelse att rida med westernsadel och utan träns och jag lärde mig mycket den ridturen så det hoppas jag på att göra om.
 
Det var kul att redogera dessa bilder också, de blev så färgglada och härliga, eller hur?
Nu sitter jag på bussen påväg till Jorvik City för en klubbträff som jag håller i, ska bli kul men det blir nog en sen kväll ikväll.
Allmänt, Ankan, Tävling och träning | |
Upp