Mina mål för 2017

Hej, Ankan här som skriver om mina mål för 2017, främst inom ridsport. Den 31 januari har Yoshi varit min i 1år, under det året har jag verkligen lärt känna henne och sett henne i de flesta situationer. Vi har tävlat tillsammans en gång, då kom vi 3a.
 
Först och främst vill jag att vi deltar i Jorvik National, Jorvik Runt och Jorvik Grand Prix. Jag är redan anmäld till Jorvik National och Jorvik Runt så att det är ganska klart. Innan vi tävlar i Jorvik National måste jag vi hoppa 160cm tillsammans, vi har nämligen inte gjort det ännu. Det finns inte så höga hinder i närområdet som ni kanske vet. Så några gånger i vår ska vi åka till ridhuset, Marley eller något annat ställe och träna.
 
Sedan vill jag att vi lägger lite mer krut på dressyr, det är både min och Yoshis svaga sida så den måste vi stärka innan Jorvik Grand Prix.
 
Mitt mål är att få en placering i alla tre tävlingar.
 
Ett annat mål som inte har med Yoshi att göra är att återintroducera Brave till dressyr, eller inte dressyr utan ridbanor. När vi bodde i Jorvikstallet för några år sedan försökte jag med hjälp av mina vänner Amanda Purpleheart & Wilma Sunheart och det gick sådär, Brave var verkligen bestämd med att inte under några omständigheter går in på arenan. Hon bockade, skenade, tvärnitade och gjorde vad som helst för att slippa undan. Jag har ingen aning om vad hon varit med om, hon vägrar berätta.
 
Nu borde jag fått tillbaka hennes fulla förtroende så jag tänker ge det ett nytt försök, kanske använda en annan taktik. Hon måste inse att padocken är ett verktyg och inget straff innan det är för sent.
Som uppladdning inför dressyren har jag köpt lite kläder som jag tänkte skulle bli min dressyroutfit. Jag har samma träns och sadel eftersom det inte är krav på dressyrsadel i Jorvik Grand Prix (det finns inte så många dressyrsadlar).
Hatt, kavaj, handskar, schabrak & benlindor är nya.

Sedan köpte jag en svart kavaj till min andra tävlingsoutfit. Kommer bara använda den när jag måste, alltså på hoppningen. Den passar inte jättebra och outfiten ser lite osammanhängande ut. Hade gärna haft en kornblå kavaj men det finns ingen sådan än, om det kommer en är jag först att köpa, haha!
Nu saknas det vara en kornblå huva, men det är inte bråttom. Ska ha den innan Jorvik National då jag vet att Yoshi kommer ha koncentrationsproblem.
Work until your idols become your rivals
Allmänt, Ankan, Mål och drömmar, Outfits & New in | |
Upp