Springtur

Vaknade tidigt idag, på sommrarna behöver vi egentligen inte vakna innan åtta, men nu gjorde jag det och kunde inte somna om så jag gick ut och hälsade på hästarna. De kom och gosade lite, hur mysigt?
 
Det spratt i benen på Yoshi så jag tog henne på en springtur på ängen. Det var helt otroligt roligt tyckte ju hon då, jag tyckte mest det var lite huttrigt eftersom solen inte gått upp än. Men lite mysigt var det väl, dock är det mysigare att gosa, stillastående. Men vi alla vet ju hur Yoshi är haha!
 
När jag sadlade av stod hon mest och andades men sedan var hon full av energi igen och redo för en ny dag av arbete.
 
Jag har hand om butiken idag, så himla skönt med en dag vila, haha. Eller ja, inte helt vila kanske men allt jag behöver göra är att vara trevligt och ta betalt för det vi säljer.
Om ni behöver hö, ull eller kanske morötter så får ni jättegärna hälsa på.
 
Ha en trevlig dag på er! :)
 
En gammal bild från när vi bodde i Valedale.
Foto: Frida Eastweb
Allmänt, Ankan | |
Upp