Givande hopp-pass, snöstorm och nya upptäckter.

Hejsan! Idag hände en hel del, vaknade tidigt och lastade på Yoshi & Goomba. Självklart var mamma och pappa uppe tidigare, de är mer lika Yoshi än jag är. Spirit låg och slumrade i boxen när jag hämtade Goomba ur boxen bredvid. Tyvärr väckte jag henne.
Mina små gull-ungar
 
Vi tog det ganska lugnt idag, trots allt som stod på schemat. Vi skulle vara vid ridhuset hela dagen, men jag ville sätta igång med vår hoppning direkt, var så taggad.
 
Vi värmde upp ordentlig och började med att hoppa låga hinder. Sedan höjde vi succesivt till 160cm. Tiden flög iväg och vi red grundomgången ett par gånger. Det blev en del tvärnitar, snäva svängar och rivna bommar men vi avslutade med flaggan i topp.
Jag fick hjälp av en tjej som hette Linn med att fota denna bilden
 
Med Goomba blev det ridvägar, fattningar, övergångar och halter. Alltså allt det där som gjorde att jag inte ville gå i ridskola. Inte för att mamma skulle tillåta att jag skulle gå i ridskola, haha. Är det någon som avskyr engelsk ridning så är det min mamma.
Men hon var duktig och riktigt glad över att rida i ett ridhus. Det var första gången på länge, hon har inte varit till ridhuset under hela den tiden Frida haft henne iallafall. Hon överdrev jättemycket och bjöd till och med på ett luftsprång, sånt gör hon bara när hon vinner över Yoshi...
"Jag önskar matte kunde få se detta, jag är i ett ridhus!"
 
Ibland undrar jag om Valendalenhästarna egentligen är flock hundar som blev förvandlade till hästar eller något..

Vi åkte efter 17-18 men det blev några timmar i Fort Pinta eftersom en snöstorm i Jorbergen gjorde att bussen blev försenad. Men för att vända på det hela, jag visste aldrig att man kunde ha det så mysigt i en hästtransport. Jag satte mig i främre delen där vi förvarar höet, samlade ihop alla filtar jag kunde hitta och myste ihop mig med hästarna och tittade på Modern Family. Rätt så kyligt i början men sen fick jag upp värmen. Det kallar jag kvalitetstid. Kanske det var Modern Family, eller så var det höet, men jag insåg vad som är viktigtast i livet.
 
För jag satt där i höet med två fantastiskt duktiga och unika hästar, väntades på min bästa vän. Tidigare den dagen hade jag kört hem mina föräldrar samtidigt som vi sjöng ABBA så falskt man kan sjunga ABBA. Samma morgon satt jag i 5-10min och bara kollade på min unghäst som låg och sov i halmen. Unghästen som jag sett växa i mer än 2år.
"2016 is the year of you know, like, realizing things" - Kylie Jenner
*17
 
#1 - - Doris Dawnforest:

GULLUNGAR <3

Upp