Morgonpass

Det blev lite prat om sömn i veckan och någon sa nånting om att gå och lägga sig utan väckarklocka för att vakna när man sovit tillräckligt.
Gick och la mig 23:10 igår och vaknade 7:30. Mobilen låg på nedervåningen hela natten. 
Idag, 23:30-6:55. Låg inte i sängen och bara låg där något, utan upp direkt. Så himla skönt att ha hela morgonen att utnyttja asså. 
 
Jag var inte ansvaring för morgonhöet men giock ner och hjälpte till endå. Sedan satt jag bara i stallet i en timme och putsade grejor, lyssnande till ljudet av hästarnas tuggande. 
 
Efteråt valde jag att sadla Valenzia och bege mig ut på en liten morgontur. Kiddi tarv lite längre tid på sig att äta upp sitt hö så, det blev Valz.
 
 
Tempoväxlingar och lite volter där plats fanns, en kort beskrivning av passet. Red till Silvergladebyn och sedan hem, en kortis helt enkelt.
 
 
Allmänt, Dossan | |
Upp