Jogging & skogslongering

 Hejsan! Frida åkte till Jorvik City igår kväll och tog flyget imorse så i helgen tar jag hand om Goomba. Idag blev det en joggingrunda för hennes del, gick jättebra. Hon jobbade på och gjorde sitt bästa. Det är en skillnad mellan Goomba och Yoshi, Goomba gör alltid sitt bästa (förutom kanske när hon brallar loss i galoppen) men Yoshi blir väldigt lätt ofokuserad och tittar på annat. Det känns som om Goomba är äldre, vilket hon inte är. Båda är födda 2008, vilken månad vet jag inte riktigt dock.
Spirit longerade jag ute i skogen, tänkte att det kunde vara skönt med lite omväxling. Hon fick galoppera över en liten stock ett par gånger och det gick verkligen jättefint, såg ut som om hon gjort detta hela livet, vilket hon kanske gjort också, jag vet inte vad hon håller på med i hagen.
 
Yoshi red jag ut till Everwindfälten, det var faktiskt ett tag sen jag red dit så det var på tiden att fräsha upp lokalsinnet lite. Red barbacka, det var också ett tag sen. Hon stretade inte emot alls när jag tänkte leda ut henne ur stallet utan sadel, duktiga hästen!
Hon höll en ganska hög fart när vi red ut på Everwindfälten, skönt med lite piskande kall vind i ansiktet, haha!
Med Bella & Brave gick jag på lång promenad imorse i Östra Hollow Woods, riktigt mysigt.
 
Imorgon är det nyårsafton, 32 dagar på det och jag har ägt Yoshi i 1år. Känns som om jag haft Yoshi mycket längre faktiskt.
 
/Ankan
Allmänt, Ankan, Övrigt | |
Upp