Skippad hoppträning

Idag tänkte jag att vi istället för hoppträning som vanligt skulle öva på andra saker som vi kommer behöva inför kommande tävlingssäsongen. Dressyren måste vi jobba på mest  och hoppningen är egentligen mest finslip. Men vi måste också jobba på konditionen iför distansen, det är en riktigt tuff tävling.
 
Så idag skippade vi hoppningen och galopperade joggingrundan istället. Vi körde på i lugnt tempo för att hålla en jämn energinivå. Efter en tredjedel började dock Yoshi bli trött och ökade lite men jag fick hålla in henne. Då och då försökte hon öka, hon finner lite tillfälligt stöd och styrka i att springa snabbare men det är tröttsammare i längden så den ovanan måste vi få bort. Annars var hon duktig, vi båda blev rehjält svettiga. Så till det nya året tror jag att, för att träna alla grenar, lägger in ett konditionspass, ett dressyrpass och en hoppning i veckan. Då är vi fit 4 fight till sommaren.
Vi började med att värma upp på lilla skrittrundan
Och vi travade till den här svängen innan galoppfattningen
För att varva ner så travade jag av henne på strora skrittrundan, den är ganska bra efter ett ridpass då den har många små svängar vilket är lite som gymnastik för hästen.
 
Idag kom det föresten ut information om Jorvik Runt 2017. Såhär ser banan ut, de vita kryssen är vetrinärsbesiktiningar och de olika linjerna är olika sträckor. Start och mål är i Silvergladebyn.
 
Det var allt för mig, om ni vill anmäla er till jorvik Runt så kan man anmäla sig på jorviktf.weebly.com snart.
 
/Ankan
Allmänt, Ankan, Nyheter, Tävling och träning, Övrigt | |
Upp