Anders Louise Oldlund

Hej! Jag är då Ankan här på bloggen, men mitt fullständiga namn är det ni läst i rubriken. Jag bor i Valedale med två filurer vid namn Avalon och Frida. Hästarna min står i Valedales lilla stall. Jag har två egna och sedan har jag även ett ungsto/föl med Frida. Sedan har jag också en Golden Retreiver som heter Bella. Mer om dem kan du såklart läsa om under kategorin "Ankans djur"
 
Jag är född och uppvuxen i kanten av de Glömda Hedarna vid foten av Gråbergen. Vi har alltid hållt på med jordbruk i vår familj och jag är uppvuxen i ladugården om man kan säga så.
Min familj består av min pappa Olof, mamma Tuva och lillebror Filip. Jag är i skrivande stund 21år gammal vilket innebär att jag är född 1996, 21 maj 1996 om jag ska vara exakt.
 
Jag är med i klubben Cristal Knights och första gången jag kom i kontakt med dem var 17 maj 2015, dagen då klubben skapades. Jag har varit med förut, sedan tog jag paus när jag åkte till min familj sommaren 2016. Nu är jag dock med igen, jag gick med igen i början av februari 2017.
 
Jag har alltid gillat mitt hår som färgglatt, har bara haft det i olika nyanser av blått dock. Men det är iallafall tur att jag gillar det, för jag har naturligt mörkblått hår, precis som min mamma. Varför vet jag inte, alla kvinnor i mammas släkt har haft den färgen på håret samt ögonen. Just nu har jag färgat det ljust blågrönt och jag trivs kjempefint med det.
 
Jag har nedsatt syn precis som min pappa och farmor. Det är den tråkiga sidan, men den roliga sidan är att det oavsiktligt blev så att alla tre har runda, svarta glasögon. Så nu är vi tre generationer Harry Potter-glasögon (är inget Harry Potter-fan, men ändå) 👓
 
Jag gillar djur, att rida ut med vänner, träna dressyr men också hoppning. Det bästa är dock att rida ut med Brave när hon är på sitt allra bästa humör, det är då livet är som skönast.
 
Fem favoriter
Favoritmaträtt? En riktigt ostig hembakt pizza med färsk ruccula ovanpå
Favoritfärg? Gul eller turkos
Favoritfilm? Spirit, hästen från vildmarken
Favoritland (förutom Jorvik)? Norge tror jag, det är så himla fint där
Bästa stället på Jorvik? Valedale, helt klart!
 
Fem snabba
Hoppning eller dressyr? Hoppning
Sommar eller vinter? Sommar
Tagentbord eller penna? Tagentbord
Choklad eller surt? Surt
Morgon eller kväll? Morgon
 
That's me! : )
Ankan, Om oss | |
Upp