Underbara busponny!

Hejsan allihopa!
Idag har varit en riktigt underbar dag, utan stress eller något.
Vaknar 07.00, utan stress eller något, äter och fixar iordning mig för att gå ut o träffas direkt av solens avslappnande och värmande solstrålar. Tar en liten promenad runt Hillcrest och ser solen stiga på himlen. Helt magiskt!
Men till hästarna då, efter min promenad var det dags att träna. Började med Katniss, red lite konditions träning till Månskärebyn, där jag köpte lite honung från Pamela. Lät sedan Katniss sträcka ut på vägen hem, och det kändes bara så skönt att få känna den ljumma fartvinden!
Därefter var det Croppers tur, dressyr på honom idag igen då han har börjat sticka på tävlingarna ibland, vilket inte är bra så jag har tvingats avboka alla tävlingar den resterande månaden med Cropper och bara varva ner honom.
Därefter var det hårdträning med Summer, därefter lätt skritt tur med Alyss.
Och sedan följde Caroline med på strand tur, hon red på Fauni och jag på Crowley, och det var riktigt trevligt!
Vi tränade ju såklart lite på stranden, men resten var mest bara avslappnat.
Här har ni en bild från strand galoppen på min vackra Crowley:
Kolla på honom! Så himla kär i denna tokponny!
Och såklart så var han ju tvungen att bocka lite så jag nästan åkte av sedan, busponny!
Efter Crowley's galopptur så åkte jag iväg till Silverglade's Hästcenter med Amy, så att vi skulle kunna hoppträna lite. Det gick sådär, hon ville inte alls gå in på banan först, men sedan så gick det faktiskt ganska bra. Lite vägringar lite då och då, hoppning är nog inte riktigt hennes grej eller något.
En bild här:
Fina Amy!
Men ja, tror det var allt denna dag.
Klockan var ganska mycket efter vi åkt hem från Ridhuset och de, så det blev kvällsfodring, lite bloggning och nu är det sängen! Hade gött!
//Sumr
Allmänt, Sumr | |
Upp