Nytt tillskott

Hejsan! Frida här.
Detta kommer ganska plötsligt som ni märker. Men på fredag efter att jag följt med Ankan, Tuva och Filip till Jorvik City så kör jag hem bilen till Valedale och med mig följer ett litet föl. Jag vet inte jättemycket för att vara ärlig, jag har en adress och lite info såsom att det är en hingst, en haflinger och att han är 11 dagar gammal. Sen har jag fått lite bakgrundshistoria också, ytterst lite dock. Hans mamma dog vid födseln precis som Summersong (Spirits mamma) men det är det lilla som finns på honom. De har även hans stamtavla även om det inte är så mycket att kolla på.
 
Jag tänker att Goomba får följa med då jag verkligen inte vill att han ska vara själv i transporten. Men då får de bekanta sig lite där borta på gården också. Goomba tror jag kommer sköta uppgiften som vägledare galant, hon vet när det gäller och vet oftast vad hon måste göra. Jag är lite nervös då detta är rätt nytt för mig men med hjälp av mina svaga erfarenheter och mina fantastiska vänner här i byn tror jag att det kommer gå bra. Jag vet att Regina har fött upp några föl och Elizabeth är duktig med djurungar samt att majoriteten är hästkunniga.'
 
Och hur kan man säga nej till denna lilla grabb?
Men jag vill att ni ska veta att jag tänkt igenom detta och jag räknar med att behålla honom så länge han lever, det är inte snällt att byta ägare på en häst hela tiden.
 
Nu blir det mycket föl förresten, om inte så länge ska ju Brave betäckas och om 11-12månader har vi ännu en liten krabat i stallet. Sedan fyller Spirit 3år i sommar, vår lilla tjej håller på att växa upp. Ett halvår på det och det är dags att börja träna henne på utrustning. Varför måste tiden gå så fort för? Jag hinner ju inte leva.
 
Nu måste jag iallafall laga något att äta snarast, god kväll!
Allmänt, Frida, Nyheter, Övrigt | |
#1 - - Dossan:

Meenn vad kul, vi alla vet ju att Spirit var ett klokt val och jag tror att denna lilla krabat kommer fånga allas hjärtan med storm! <3

Svar: <3 :D
Dossan, Sumr, Ankan, & Frida

Upp