Gyllenåsarna

Hej allihopa!
Jag har legat sjuk alldeles för länge, måste ta igen lite med alla hästarna nu, det var en
nedras förkylning jag åkte på...
Men som tur är blev jag frisk innan min träning i Gyllenåsarnas dal, en privatlektion inför en duktig hoppryttare.
På väg dit hade jag faktiskt ingen aning om vad vi skulle göra, förutom att det hade något med hoppning att göra, och att det var något vi kommer att behöva inför Jorvik National. Det visade sig att det stog 
snäva svängar på schemat, något som är väldigt betydelsefullt på omhoppningarna.
 
Är väldigt glad att jag åkte på den här träningen, har lärt mig massa nya saker som jag kommer ha nytta av
på Jorvik National som går av stapeln redan den 8onde April, herregud tiden går så fort. 20 dagar kvar,
och jag panikar eftersom jag inte bestämt kavaj än. Bäst att ligga i på modefronten, antar jag.
Nu siktar jag in mig på mer styrke och konditions övningar den närmaste veckan, samt blanda in banrepetition och teknik. Men framför allt styrka och kondition, somsagt.
Jag troratt vi har goda chanser i tävlingen, eftersom jag tänker att Kiddi är ju en Quater, och att vi
behöver den explosiviteten. 
Eller så är det bara jag som försöker lugna ner mina nerver inför tävlingen
 
 
 Iallafall, träningen var bara 45 minuter, och mer intensiv helt enkelt. Vad ska man säga,
en bra tränare kostar helt enkelt. Liote snabb uppvärmning, och sedan körde vi igång. 
Ja, ibland är jag ganska tacksam att Kiddi inte kräver särskilt lång uppvärmning, typ när jag 
rider Valenzia - som behöver mycket längre, heh.
 
Tillbaka till ridpasset, uppvärmning i skritt, då volter och efter att ha bytt varv och skrittat lite i det 
nya varvet, blanda in lite trav. Då volter, byte av varv, och som vanligt en check så att start
och broms funkar som det ska. Med det menas tempoväxlingar, övergångar, och halter. 
Och sist men inte minst, blana in lite galopp, ni fattar. Sedan var det bara att köra.
 
 
Trött Kille ♥️ 
 
Hon använde en gammal steg för steg metod, en gammal goding som ger bra resultat. 
Hon satte ihop en bana, vi tränade på den steg för steg, och avslutade med att köra banan. 
 
 
Mycket av övningarna handlade om sits och blick, att planera vägen för att klara av den. 
 
 
Och när det var dags att skritta av tog jag en tur i den vackra naturen runt stallet, 
kolla bilderna vettja.
 
 
 
/Dossan
 
 
 
Allmänt, Dossan, Tävling och träning | |
Upp